Fie ca pui pe picioare un nou proiect sau iti maresti echipa, sunt multe aspecte de acoperit in integrarea colegilor noi.
Astfel, am schitat mai jos cateva idei de luat in calcul pentru un proces de succes. Desigur, fiecare proces este unic in concordanta cu personalitatea companiei, a valorilor si a obiectivelor.
UN PLAN DE INTEGRARE A NOILOR COLEGI
Creaza un plan detaliat pentru integrarea noi lor colegi. Tine cont mai ales de cultura organizationala si obiectivele companiei. Asigura-te ca echipa de HR tine cont de cei 4C: conformitate, clarificare, cultura si conexiune.
Conformitatea se refera la aspectele juridice, atat generale cat si cele specifice companiei. Noii veniti trebuie sa le cunoasca, iar politicile companiei trebuie sa fie clare.
Clarificarea referitoare la rolul noului angajat si modul in care acesta se incadreaza in imaginea de ansamblu a companiei, este un alt aspect important. Sunt atat de multe posiblitati de a le arata claritate noilor veniti, in ceea ce priveste jobul acestora. In dependenta de cultura organizationala, vibe-ul si rolul acestuia poti da frau liber imaginatiei pentru a oferi claritate.
Cultura se defineste prin toate normele si asteptarile, formale si informale ale companiei. Daca de exemplu, in cadrul companiei tale sunt organizate evenimente interne periodice – cum ar fi Happy Day – ai grija sa inviti si sa ii implici si pe cei noi veniti.
Conexiunea se realizeaza imediat daca sunt hranite si relatiile interpersonale, dar ar fi redundant sa insistam pe acest aspect. Programeaza intalniri One-on-One – fie pranz, fie o cafea – unde discutiile vor acoperi atat aspecte si provocari profesionale insa se vor aduce in discutie si preocupari personale. Astfel, creandu-se conexiunea.
COMUNICAREA
Indiferent de cat de detaliat si complex ar fi planul de integrare al noilor colegi, asigura-te ca va exista o comunicare deschisa, transparent si un feedback de ambele parti. Astfel, creezi un mediu ce nu va da curs provocarilor si dificultatilor, mai mult, chiar valorifici input-ul acestora.
Fiecare companie are un canal de comunicare intern, pe langa email, pentru comunicare succinta, intrebari sau chiar discutii amuzante – fie ca vorbim de Skype for Business, Slack sau platforme personalizate.
In cele din urma, un kind reminder din partea noastra: nu integra functia, ci persoana.