Cu siguranta ai participat si tu la o conferinta in care continutul speakerilor parea greu de digerat, atentia era mai greu captata si outcome-ul post eveniment tindea spre zero.
Vom aborda aceasta tema intr-o maniera pozitia oferind cateva posibilitati de imbunatatire a continutului din prezentarile speakerilor. In portofoliul nostru de evenimente corporate intalnim si conferintele corporate. Si cum ne place foarte mult sa acceptam provocarile evenimentelor de scara larga, am ajuns sa intalnim si situatii in care o conferinta de 2 zile cu 500 de participanti are nevoie de imbunatatiri in ceea ce priveste designul prezentarilor – si aici nu ne referim la designul per se, ci la flow-ul sau modul de prezentare.
Vorbeam intr-un articol anterior despre Invatarea Eficienta si cat de important este designul unui eveniment pentru ca intreg continutul sa fie asimilat de participanti. Asadar, iata cateva alternative la clasicul Power Point proiectat pe un ecran, avand multe slide-uri si o durata mult prea lunga pentru atentia si rabdarea participantilor.
Sesiuni (mai) Scurte
Sesiuni mai scurte, mai variante si urmate de pauze.
In locul sesiunilor de 50 de minute, organizeaza sesiuni mai scurte de cateva minute, utilizeaza o aplicatie interactiva de eveniment pentru a colecta intrebari din sala, iar ulterior speakerul isi rezerva 10 minute pentru a raspunde acestora. O alternativa, pentru a incuraja interactiunea umana ar fi ca dupa prezentarea acestuia de doar cateva minute, participantii interesati sa fie invitati intr-o sala pentru un “break-out session” in care au posiblitatea sa interactioneze cu speakerul sau pentru a face networking cu ceilalti participanti.
Daca fiecarui speaker i se acorda 15 minute de prezentare, nu doar ca isi concetreaza intregul continut in acest timp dar si atentia participantilor este dedicata celor 15 minute.
Tot in aceasta categorie, mentionam si formatul prezentarilor de tip PechaKucha 20×20, a sesiunilor de tip Ted Talk (inclusiv cu un covor rosu) sau a celor Ignite Talks.
Poster Sessions
Pentru a incuraja punctul de mai sus, recomandam Poster Sessions. Fiecare speaker realizeaza un singur poster pentru a isi prezenta subiectul. Are la dispozitie cateva minute (5-7 minute) si ulterior poate cere intrebari din public sau se poate retrage intr-un breakout-room pentru a petrece timp cu cei interesati de subiectul abordat.
Incurajam e-posterele, nu doar ca eliminam print-ul si dificultatea transportului acestora, dar exista posibilitatea ulterioarelor modificari si a tranzitiei rapide intre speakeri.
Sesiuni Interactive cu mai multi Speakeri
Acestea au formatul celebrelor panel-uri. Mai multi speakeri sunt invitati pe scena, un MC modereaza sesiunea si publicul poate interactiona cu acestia prin intermediul unei aplicatii de eveniment. Speakerii pot avea prezentari scurte inaintea panel-ului sau pot sa isi prezinte aria de expertiza la inceputul sesiunii. Pentru astfel de sesiuni incurajam folosirea aplicatiei de eveniment, continutul fiind foarte usor customizat si dirijat de participanti prin intermediul intrebarilor. Procesul de invatare intr-o astfel de sesiune este foarte rapid, iar feedback-ul este unul pozitiv.
In Concluzie
Reusita unui eveniment tine de foarte mult variabile – de la locatie, la agenda, activari sau speakerii prezenti. Scopul unui eveniment corporate intern este ca participantii sa asimileze un volum destul de mare de informatii, de aceea este nevoie sa folosesti metoda potrivita acestora pentru a fi un win-win. Iar, de exemplu, pentru a creste interesul si interactiunea dintre participanti in evenimentul tau gasesti cateva solutii in articolul 4 Metode Rapide pentru a Creste Engagementul Participantilor.