Atunci cand participantii sunt implicati activ intr-o conferinta, retin si aplica informatiile luate din eveniment mult mai usor.
Transforma participarea la eveniment intr-o experienta. In momentul in care intreaga lui participare la eveniment se transforma intr-o experienta, participantii iti vor ramane recunoscatori aplicand informatiile livrate.
Prezentarile prind o forma inedita
Stim cat de greu este sa mentii atentia unei sali de 200-300 de participanti in momentul in care prezinti rapoarte sau prezentari ce par interminabile. Tocmai de aceea, iti propunem ca prezentarile respective sa fie prezentate sub forma Pecha Kucha sau Ignite – doua forme de prezentari scurte si dinamice. Acestea limiteaza vorbitorul la conceperea prezentarii in 20 de slide-uri si 20 de secunde (Pecha Kucha) sau 15 secunde (Ignite) per slide. In timp ce aceste prezentari aduc zambete pe fata si capteaza atentia audientei, impactul lor este maximizat de sesiunile de discutii post prezentare cu vorbitorii.
De exemplu, anul trecut, am organizat o conferinta a unui client din domeniul bancar care isi prezenta rezultatele anului precedent si obiectivele anului ce urmeaza in formatul Pecha Kucha. Prezentarile au captat atentia intregii sali printr-o metoda distractiva.
Sesiunea de Q&A
Pentru a evita momentele in care o singura persoana vorbeste si restul persoanelor participa ascultand, lanseaza provocarea ca fiecare sa formeze echipe de cate doi, astfel fiecare are posibilitatea sa se implice ascultand, vorbind si gandind. Intrebarile lansat vor lua forma discutiilor, iar perechile de participanti vor avea 30-60 de secunde pentru a se gandi la un raspuns care va fi discutat in pereche.
Body Voting
Cunoscut si sub numele de Human Graphs, Human Spectrogram sau Continuum Voting, este una dintre cele mai versatile tehnici participative folosite. Practic, speakerul pune o intrebare si ofera un numar determinat de raspunsuri iar participantii trebuie sa se distribuie in sala in functie de raspunsul dorit.
De exemplu, roaga lumea din sala sa se mute intr-un anume loc din sala care corespunde locului unde ei locuiesc sau lucreaza. Odata ajunsi in locul potrivit, invita-i sa se prezinte persoanelor de langa ei, sa ofere cartea de vizita etc.
O alternativa cu twist techy a acestei metode, este Who’s Who – utilizand tablete instalate pe 6 piloni colorati, participantii sunt provocati sa isi exprime alegerile cu privire la anumite teme date. Afla mai multe despre aceasta activitate >>
Schimbarea locurilor
Pentru a incuraja networking-ul intre participantii de la mese, intre doua sesiuni anunta o schimbare de locuri. De exemplu, schimbarea se poate face sub o forma amuzanta, in care fiecare persoana al carui nume incepe cu o litera din prima jumatate a alfabetului sa ia un loc in primele 3 randuri de mese.
In plus, badge-ul folosit de participanti poate fi o metoda creativa de implicare a participantilor. De exemplu, acesta poate contine mesaje care sa incurajeze networking-ul sau apartenenta la un grup.
Te provocam ca pentru urmatoarea conferinta sa folosesti una dintre tehnicile de mai sus pentru a vedea diferenta implicarii participantilor in eveniment.