Probabil că nu de multe ori poți spune că ai posibilități nelimitate pentru a realiza un lucru. Însă noi ne ambiționăm de fiecare dată când vorbim despre evenimente.
Vorbeam vara trecută pe blog despre cât de importante sunt activările de brand pentru imaginea companiei și care sunt cele mai interesante direcții experimentate de noi în cadrul evenimentelor create sub marca #theUNIVERSUMexperience.
Revenim pe micile ecrane și vorbim despre importanța activărilor de brand în cadrul unui festival. ?
Indiferent de sezon, constant au loc evenimente care atrag mii, zeci sau sute de mii de participanți din publicul larg. În funcție de publicul țintă al business-ului tău, fie că ești HR sau Marketing, festivalurile cu un număr mare de participanți pot aduce un return imens companiei. Iar uneori poate fi o idee mult mai bună să investești mai mult în activări. 🙂
Festivalierii, care sunt cu sutele de mii la acest festival, trecând granițele evenimentului au un singur scop: să se distreze. Make the most of it a ajuns un slogan folosit din ce în mai des în rândul publicului festivalier, și noi le dăm dreptate :D.
Probabil prima lecție și cea mai evidentă în activările de brand din cadrul unui festival, este să nu îi vinzi clientului produsul tău brut. El nu vrea să stea să asculte despre injectoare, credite de nevoi personale, hamei și malț, sau cât la sută din populație consumă gluten. El vrea să aibă parte de multă distracție, interacțiune, și dacă experimentează ceva în același timp, cu atât mai bine.
Recent am fost în inima Clujului, la festivalul Untold.
Am dat viață parcului și am energizat participanții într-un context de poveste (așa cum promite festivalul cu fiecare ediție). Am luat miza ca atare, și ne-am bazat pe interacțiune și mult fun. MULT FUN. Zis și făcut. Cu mai puțin de două luni înainte de eveniment, colegele noastre, Cătălina (Business Development Manager) și Eliza (Project Manager) s-au pus pe treabă. Iar împreună cu clientul nostru au demarat planul de acțiune pentru festival.
Era clar vorba despre o activare, poate chiar două sau trei. Și au fost patru până la urmă. Am avut ca idee de bază Simte energia umană la UNTOLD! Cu ENGIE ai surse de energie regenerabilă. Și la festival, și acasă, făcând apel la responsabilitatea pe care o avem față de mediul înconjurător.
Plecând de la premisa folosirii energiei regenerabile, am lansat provocarea către participanți spre a-și genera energia în cele mai naturale moduri: prin sport, dans și mai ales prin relaxare. O lună și puțin de schițare și producție, plus o zi și o noapte de montaj, au rezultat:
Este clar că nu puteam preveni cauzele majore, dar trebuiau luate măsuri împotriva lor. Și mai ales în contextul unei ploi de vară care a răcorit Parcul Central din Cluj. A fost probabil cel mai mare impediment pe care l-am întâmpinat în cele 4 zile. Era clar că trebuie să ne pregătim pentru orice tip de vreme dar clar speram să nu plouă fix în timpul activării. Pentru că era luată în calcul vremea capricioasă, echipa s-a pregătit cu super pelerine branded care așteptau să fie folosite. Deși două-trei săptămâni de implementare au fost un timp destul de strâns, am trecut prin toate acțiunile pe rând, lejer. Din nou, cea mai importantă lecție pentru mine a fost, echipa. Proactivitate, prezență de spirit, flexibilitate, disponibilitate, implicare, grijă, atenție la detalii. Ce frumos ne povestește Eliza :).
Așa cum scriam și la început, accentul pus pe interacțiunea dintre produsul finit și oameni pare a fi cel mai important aspect.
Asta și în contextul în care activarea trebuie îmbinată perfect cu tema festivalului și mai ales cu spațiul de desfășurare. Am îmbinat parcul și zona de relaxare cu hamace și pufi. Am îmbinat distracția de pe scena interactivă cu producerea de energie. Și am îmbinat pedalarea pe biciclete cu iluminatul. Astfel, în cele patru zile de eveniment s-au produs 2.673.332 Joulles (peste 31.000 watts) din cele trei zone de activare prosumatoare.
Atât pentru client, cât și pentru noi, zecile de mii de participanți care interacționează cu standul sunt probabil cel mai bun feedback.
Lăsând la o parte promovarea companiei și a produsului (mizele activării), este esențial să ținem cont de nevoile clientului atunci când le implementăm. Indiferent de industria din care provine produsul sau serviciul pe care îl promovăm, fie că activarea hrănește, relaxează, produce energie, îți testează cultura generală, îți prezintă noi tehnologii sau ajută cauzele sociale, când vorbim despre activări de brand în festivaluri esențial este ca miza să fie pe networking.
Uneori pozele nu sunt suficiente.
Ele transmit miile de cuvinte pe care noi nu le putem acoperi, dar când vorbim de emoțiile festivalierilor… zău că nu putem să le reproducem. Ne încercăm norocul cu următoarele imagini însă totul se rezumă la îndemnul clar trebuie să fii acolo!
Dacă vrei să realizăm împreună experiențe memorabile pentru compania sau produsul tău, și mai ales în cadrul unui festival, nu ezita să ne contactezi!
Suntem super friendly!