Gamification - De Ce Devine Indispensabil Pentru Evenimente?

Social

Limbă:

Gamification – De Ce Devine Indispensabil Pentru Evenimente?

29 Mar 2018

gamification-evenimente-universum

Treptat, cu totii am observat cresterea in popularitate a trendului de ‘gamification’, mai ales odata cu folosirea constanta a smartphone-urilor. Acum 2 ani povesteam despre Gamification in Conferinte. Insa, astazi povestim despre esenta si puterea gamification-ului atunci cand este folosit in cadrul oricarui tip de eveniment, exemplificand concluziile noastre printr-un studiu de caz aplicat.

In primul rand, hai sa lamurim ce NU inseamna gamification. Nu este doar o simpla descarcare a unei aplicatii.

gamification-evenimente

Efectul Dopaminei

Gamification functioneaza pe principiul recompenselor. Atat jocurile online cat si cele offline au o serie de provocari ce trebuie indeplinite – colectare de monede, salvarea unui personaj, rezolvarea puzzle-urilor sau distrugerea blocurilor. Reusita este rasplatita cu o recompense.

Privind acest lucru dintr-o perspectiva stiintifica, este bine cunoscut faptul ca la nivelul creierului uman, orice task facut corect, urmat de un rezultat bun, determina un rezultat chimic ce influenteaza modul in care actionam: eliberarea dopaminei. Pe acelasi principiu functioneaza si procesul gamification-ului. Provocare dupa provocare, nivel dupa nivel, recompensa dupa recompensa.

In cadrul evenimentelor organizate de noi, exista diverse momente in care introducem activari care au scop de gamification. Ceea ce urmarim de fiecare data este sa punem in aplicare cele 4 super-puteri ale gamification-ului in cadrul #theUNIVERSUMexperience: productivitate, incredere si cooperare, optimism si mesajul transmis.

“Ne place sa ne jucam ca niste oameni mari.”

Atunci cand scopul devine unul in care participantii ajung sa isi exprime gandurile si solutiile proprii vis-a-vis de o situatie data, si rezultatul este unul diferit. Spre exemplu, in cazul Lego Serious Play, participantii cauta raspunsuri pentru diverse intrebari specifice. Intreg procesul trebuie facilitat de traineri specializati in Lego Serious Play.

Participantii sunt impartiti in echipe, iar fiecare echipa primeste piese de Lego. Ca prim pas, fiecare trebuie sa construiasca solutia, din piese de lego, la nivel individual, ulterior la nivel de grup. Rezultatul final este raspunsul la intrebarea pusa la inceputul sesiunii.

Insa Lego Serious Play este doar un exemplu, in portofoliul nostru de solutii se regasesc diverse activitati si activari de gamification. Ideea principala din spatele acestora este de a crea un mediu potrivit si comfortabil, in care toata lumea se poate exprima liber si fara constrangeri sau teama de a gresi. Astfel, ele au de fapt rolul de a incuraja participantii sa adauge mai multa valoare personala lucrului in echipa.

Prin intermediul procesului de gamification iti poti educa si implica audienta intr-un mod inedit, oferind o experienta unica participantilor. Daca si tu iei in considerare gamification-ul pentru urmatorul eveniment pe care il planuiesti, noi avem (cel putin) o idee inedita despre cum il putem personaliza 🙂