Uitandu-ne peste tenditele ultimilor ani, Realitatea Augmentata (AR) si Realitatea Virtuala (VR) au devenit parte esentiala din industria evenimentelor.
Si poate nu doar din industria evenimentelor, caci sunt articole de blog, newslettere, e-books, video-blog-uri si aproape orice ne inconjoara a adoptat VR-ul si AR-ul. Acestea sunt printre cele mai inovatoare tendinte ale tehnologiei din ultimul deceniu.
Inainte de a vedea cum pot fi integrate cele doua in urmatorul tau eveniment, hai sa ne intoarcem la baza.
Realitatea Virtuala (VR)
Asa cum o defineste Oxford Dictionary:
The computer-generated simulation of a three-dimensional image or environment that can be interacted with in a seemingly real or physical way by a person using special electronic equipment, such as a helmet with a screen inside or gloves fitted with sensors.
Aceasta porneste de a ideea de a crea ceva “aproape real”. VR-ul este folosit in evenimente pentru a crea o interactiune fara limite si este adesea folosita in evenimentele hibrid sau cu preponderenta in evenimentele virtuale.
Realitatea Augmentata (AR)
Este similara cu VR insa, nu creaza o alternativa la realitate ci o completeaza. Sigur ai jucat, sau macar auzit despre Pokemon Go. Magia acelui joc era creata cu ajutorul AR.
In Oxford Dictionary, AR este definita ca:
A technology that superimposes a computer-generated image on a user’s view of the real world, thus providing a composite view.
La fel ca si VR, realitatea augmentata este folosita adesea in evenimentele hibrid.
Iata cateva idei prinse in zbor de la colegii din echipa MICE pentru a aborda AR sau VR in urmatorul tau eveniment:
1. Twist it up cu un pic de gamification
Am tot povestit despre gamification, devenind clar o componenta puternica a evenimentelor si mai ales a dezvoltarii echipelor. Ii dai un twist interesant si fun unui eveniment serios.
Imbinand utilul cu placutul – ii ajuti pe participanti sa comunice intre ei, poti aduna feedback, promova partenerii unui eveniment si toate acestea cu ajutorul gamification. Si, bineinteles, poti face acest lucru si cu ajutorul VR sau AR.
2. Afisarea produselor
Si aici ne referim la produsele care poate sunt mai complicat de adus intr-un eveniment – avem cunoscutul exemplu al celor de la Volskwagen, cand au dezvoltat o aplicatie pentru Golf Cabriolet. Aplicatia foloseste AR si VR si iti ofera posibilitatea sa descoperi masina doar cu ajutorul unui smartphone.
3. Crearea unui eveniment hibrid
Inainte sa realizezi un eveniment virtual poti incerca organizarea unui eveniment hibrid. Adica, pe langa participantii veniti intr-o locatie conventionala (sau nu) ii poti avea si pe aceia care participa online din diverse parti ale lumii.
Iar aici nu ne referim la live streaming-ul facut in eveniment, ci la trairea experientei evenimentului cu ajutorul Realitatii Virtuale. Un exemplu la indemana sunt Jocurile Olimpice de la Rio din 2016.
4. Standuri cu VR
Traim intr-o era in care informatia inseamna putere. Iar brandurile isi doresc sa transmita, de aceea din ce in ce mai multe incep sa ofere informatii pe formate diverse. Printre acestea numim si VR-ul.
Aici avem exemplul colegilor de la Internet & Mobile World si Bucharest Technology Week, intr-unul dintre evenimentele noastrea – Inspiration Day – si-au prezentat evenimentele prin intermediul unui aplicatii si a unor ochelari de VR.
5. Ofera tururi virtuale
Experiente inedite cu ajutorul unei aplicatii si a unei perechi de ochelari VR. Putem sa povestim despre cat de interactiv este evenimentul colegilor de la Imobiliarium sau mai bine va invitam sa va bucurati de experienta Imobiliarium pe 12-14 Octombrie.
6. Prezentari Interactive
Continutul unui eveniment se afla in top 3 motive pentru participantii aleg sa participe la un eveniment. Prezentarile si informatiile livrate de speakeri pot fi oferite si sub forma de AR.
Un exemplu foarte bun este speech-ul lui Bill Chang:
Concluzie
Atat Realitatea Virtuala cat si cea Augmentata iti duc experienta de eveniment la urmatorul nivel. Iar daca publicul tau este tech savvy… bingo!