de Anna Mazareanu, Event Ambassador
Iata ca noul an a sosit mai repede decat ne-am fi asteptat multi dintre noi, asa ca acum este un moment mai mult decat potrivit sa ne punem la curent tendintele de urmarit in 2018 in materie de event management. Pentru a ramane un element relevant pe piata, este necesar sa imbunatatesti constant experienta participantilor la evenimentele organizate si sa ajungi la noi grupuri-tinta, tinand cont de nivelul de competitivitate.
La fel ca in 2016 si 2017, si pentru anul acesta am pregatit o lista cu cele mai importante trenduri referitoare la organizarea evenimentelor de care sa tii cont 🙂
Anul 2017 a fost cu siguranta unul inovativ pentru industria evenimentelor, avand in vedere multitudinea de tendinte cu twist tehnologic folosite in organizarea lor, acest aspect fiind in continuare la fel de valabil si pentru 2018. Majoritatea tendintelor din 2017 s-au concentrat in special pe impletirea realitatii cu elementele virtuale, element care si-a pus amprenta definitv asupra evenimentelor. Crowdsourcing a devenit o regula, iar locatiile s-au indepartat de traditionalitate, evenimentele devenind din ce in ce mai fluide.
Asadar, in 2018 industria evenimentelor este despre:
Implicarea tehnologiei avansate
Inteligenta Artificiala a devenit parte din viata noastra de zi cu zi prin ajutorul asistentilor digitali precum Siri sau Bixby. Folosind AI prin chatbots, organizatorii de evenimente pot raspunde mai rapid intrebarilor participantilor prin intermediul unei aplicatii special dedicate pentru evenimente. Este evident si faptul ca o combinatie a IA cu recunoasterea faciala va schimba dramatic industria evenimentelor. De asemenea, cu ajutorul mixului dintre realitatea augumentata (AR) si realitatea virtuala (VR), participantii pot fi transpusi in destinatii complet diferite fata de locatia deja aleasa unde are loc evenimentul. Organizatorii pot aduce invitati speciali sau speakeri ce nu sunt prezenti fizic, dar care prin intermediul VR ajung sa rupa barierele de timp si spatiu.
Experiente imbunatatite printr-un nivel ridicat de customizare
Din ce in ce mai multe persoane pun un mai mare pret pe experiente decat pe lucrurile materiale. Cand vine vorba despre a alege un eveniment la care sa participe, clientii nu duc deloc lipsa de optiuni, insa ei au inceput sa caute mai mult experientele inedite; asadar, cu cat personalizezi mai mult conceptul pentru client, cu atat vei avea mai mult succes. Evident, nucleul unui eveniment este reprezentat prin mesajul ce se doreste a fi transmis; totul depinde de nivelul de engagement cu participantii pentru a asigura livrarea mesajului.
Locatii netraditionale
Furnizarea unei experiente unice pentru clienti incepe prin alegerea locatiei potrivite. Evenimentul devine unul memorabil si prin prisma spatiului deosebit in care se desfasoara. Pentru 2018 ar fi bine sa pastrezi proiectele clasice pentru conferinte sau cursuri si sa plusezi pe o distributie speciala a locurilor in salile de evenimente. De asemenea, noile tendinte sugereaza si alinierea spatiului cu valorile si personalitatea clientilor, precum si cu ceea ce se doreste a fi transmis prin conceptul si scopul in sine al evenimentului. Elementele techy aduse in locatia aleasa furnizeaza mijlocul potrivit de customizare al spatiului, astfel incat se poate asigura o experienta personalizata, intr-un decor deosebit si care va avea un impact major prin aspectul inedit.
Big Data & Crowdshaping
In ultimul an s-a observat un accent din ce in ce mai mare asupra analizarii si interpretarii datelor cu privire la managementul evenimentelor, precum si asupra Crowdshaping – directionarea clientilor catre spatii sau experiente specifice din cadrul unui eveniment, cu scopul de a le influenta experienta per total, in timpul participarii. Primul pas este colectarea informatiilor necesare, prin chestionare si statistici specifice. Apoi, informatiile sunt prelucrate prin intermediul algoritmilor tipici pentru Big Data, fiind transformate in termeni de perspective si tendinte. Insa partea dificila nu este analizarea acestor rezultate, ci poate mai mult implementarea lor efectiva.
Evenimente sustenabile
Sustenabilitatea a fost de asemenea o tendinta din ce in ce mai importanta in industrie. Sponsorii si brandurile adopta practici in legatura cu responsabilitatea sociala pe care le implementeaza in evenimentele lor. Initiativele unei corporatii in ceea ce priveste resposabilitatea sociala ajuta la cresterea gradului de constientizarea a efectelor produse asupra mediului inconjurator si asupra bunastarii sociale.
Iata deci tendintele ce vor ajuta industria evenimentelor sa evolueze in anul 2018.
Primeste doza lunara de inspiratie cu idei de evenimente creative abonandu-te la newsletter sau scrie-ne pentru organizarea unui eveniment la adresa contact@universum.ro.
Am invatat de la: