Transformarea Spatiilor de Lucru – Universum

Social

Limbă:

Transformarea Spatiilor de Lucru

06 iun 2018

cum se transforma spatiile de lucru

Mentionam intr-un articol anterior ca modul de lucru se schimba, de la faptul ca echipele incep sa lucreze remote, pana la marimea echipei, impactul fiind in cultura organizationala. Din aceasta schimbare face parte si transformarea spatiilor de lucru.

Spatii de COWORKING

Ideea unui job de la 9 la 6 pune accent destul de mult pe echilibrul dintre viata personala si viata profesionala ceea ce nu implica un birou fix. De aceea, companiile – cu preponderenta cele de IT sau startup-urile, isi indreapta atentia spre spatiile de coworking.

In ultimii 5 ani, spatiile de coworking au inceput sa se inmulteasca, astfel si cultura organizationala s-a schimbat. Coltul de lucru din cafenea a fost inlocuit cu un birou impartit cu freelanceri, agentii sau startup-uri.

In Romania, in orasele mari aceasta cultura a fost primita foarte bine, astfel de spatii de lucru aparand intr-un numar cat mai mare.

birou universum

Diferentele dintre generatii

In companii, in momentul de fata lucreaza 3 generatii: the baby boomers, generatia x si generatia y (millennials). Cum cei din generatia baby boomers au inceput sa se retraga, generatia millennials a inceput sa creasca, ocupand o treime din forta de munca actuala, ceea ce a dus la crearea unei serii de stereotipuri, de exemplu ca sunt rasfatati si ca au nevoie de o recompense pentru a performa sau ca sunt atat de dependenti de tehnologie incat nu mai fac diferenta dintre viata profesionala si cea personala (mai multe mituri despre aceasta generatia pot fi gasite in raportul IBM).

Astfel, pentru a preveni potentiale conflicte dintre generatii, companiile ar putea promova lucrurile comune dintre aceste mici comunitati, incurajarea eficientei mai degraba sau incurajarea si sustinerea indivizilor.

Programul de lucru 9-6

Apropo de Millennials, programul de lucru 9-6 va fi (intr-un viitor apropiat) istorie. Intr-un studiu realizat de Millennial Branding, generatia Y prefera un program de lucru flexibil in detrimentul salariului. Astfel, in conditiile in care generatia Y isi schimba joburile odata la 3 ani, acest lucru va influenta si programul de lucru pentru a creste rata de retentia a acestora.

Tinand cont de schimbarile aduse de generatia Y, cum se va schimba cultura organizationala in urmatorii ani?