Tips & tricks de la HR pentru Marketing – Universum

Social

Limbă:

Tips & tricks de la HR pentru Marketing

15 mar 2017


Povesteam intr-un alt articol ca atunci cand proiectele sunt mai mari, e bine sa existe si un joint venture intre departamente cu scop de invatare reciproca.
Hai sa aflam ce pot invata oamenii de Marketing, de data aceasta, de la cei de HR!

1. Employer Branding – probabil unul dintre aspectele in care colaborarea Marketing – HR joaca un rol principal. Ca sa comunici pentru acei Top Talents doriti in companie, trebuie sa cunosti profilul lor in detaliu si sa realizezi o strategie conform targetului si obiectivelor dorite in organizatie.

2. Nevoile publicului tau – da, stim ca asa scrie in cursurile predate la Facultatea de Marketing: stabilesti targetul, identifici nevoia si livrezi continutul. In realitate, nevoia e cam… uitata si se trece direct la creatie. Ce s-ar intampla daca HR-ul ar scapa din vedere aceasta etapa? Raspunsul este destul de simplu: angajati nefericiti si o organizatie nesanatoasa. Acelasi lucru se aplica si in cazul targetului. Este important sa le cunoastem nevoile pentru o comunicare relevanta.

3. Cum sa-i multumesti pe toti – HR-ul colaboreaza cu persoane diverse (de la Productie la Financiar si Vanzari) asa ca afla tips and tricks de la ei despre cum poti comunica pentru targeturi diferite in acelasi timp, dar si despre cum poti organiza evenimente interne comune.

4. Consumatori asumati – in momentul in care un recruiter posteaza un anunt de angajare nu povesteste doar despre cat de frumoasa e compania si jobul in sine, ci exista si o sectiune cu responsabilitatile viitorului angajat. In termeni de Marketing, poate ar fi o idee buna sa transmiti si cum arata un Brand Ambassador. S-ar putea ca targetul sa rezoneze cu acest “job description”.

5. Fii mai uman – HR-ul este cu si despre oameni, deci trebuia sa ajungem si la punctul acesta. Pentru ca mereu exista niste obiective de marketing intr-un excel, s-ar putea ca tonul vocii sa fie orientat catre rezultate si mai putin catre oameni, fapt ce va duce la dezumanizarea brandului si scaderea atasamentului fata de organizatie. Aminteste-ti citatul lui David Ogilvy: “Never write an advertisment which you wouldn’t want your family to read. You wouldn’t tell lies to your wife. Don’t tell them to mine.”

Noua ne place sa invatam, asa ca lista ramane deschisa si asteptam idei pe care le-ai mai impartasit cu ceilalti colegi.
Daca esti interesat de un training experiential interdepartamental, scrie-ne aici: https://www.universum.ro/en/contact-us/, identificam nevoia si livram continutul, cum scrie la punctul 2. 🙂