De Unde Vine Increderea in Sine la Birou? – Universum

Social

Limbă:

De Unde Vine Increderea in Sine la Birou?

05 sep 2016

[cml_media_alt id='6996']068_increderea in sine[/cml_media_alt]

de Camelia Tiu

Confortul si performanta sunt in relatie direct proportionala cu nivelul de incredere in sine, chiar si in viata de la birou. Acum unele ingrediente de succes nu mai sunt deloc secrete in situatiile in care vrei ca oamenii cu care lucrezi sa stapaneasca situatia pentru a contribui in totalitate la scopul comun.

Mai jos, gasesti 4 intrebari, la care acordand simbolic, un punctaj de la 1 la 5 fiecarui subiect, poti masura gradul de incredere pe care membrii echipei tale il au in propriile sale puteri, in functie de mediul de lucru creat, sau mai bine spus, in functie de increderea pe care tu le-o acorzi:

  • Cat de clara le este imaginea proiectului si/sau a companiei, acea the Big Picture?

Se intampla de multe ori sa pierdem atentia sau puterea de concentrare sau chiar energia pentru ca nu am putut vizualiza scopul final si nu am inteles exact care este contributia personala la acesta. Asigura-te constant ca membrii echipei pot vizualiza succesul intregului grup dincolo de succesul individual, pentru a elimina orice nevoie de competitivitate distructiva inlocuind-o cu incurajarea reciproca.

  • Cat de mult stiu sa colaboreze?

Pentru a inainta o colaborare e nevoie, in prima faza, de cunoastere. Din pozitia de lider al unei echipe, ai responsabilitatea de a crea medii de cunoastere pentru echipa pentru ca ulterior sa poata colabora si sprijini, medii de tip team building.

  • Cat de usor acorzi sansa de a lua decizii?

Responsabilitatea finala asupra unui fapt sau autoritatea asupra unei situatii, determina, in general, oamenii sa aloce maximumul de energie si concentrare pentru a acoperi nevoia, implicit pentru a obtine cel mai bun rezultat din resursele disponibile. Practica astfel de situatii regulat, printr-o rotatie putin evidenta si acorda oamenilor sprijinul, dar si increderea pentru a-si asuma riscuri. Situatiile cu rezultatele surprinzatoare sunt acelea cand apar solutii sau idei la care nu te-ai fi gandit.

  • Cat de des recunosti meritele?

Se spune ca liderul este acela care raspunde intr-o situatie de criza, dar si acela care primeste aprecierea atunci cand e vorba de un succes. Cum ar fi ca aceasta stare, de asumare sa fie una generala la nivelul echipei tale? Greselile sa fie recunoscute, acceptate, urmarind evitarea lor, iar performanta recunoscuta in mod transparent, dar si punctual, pentru a putea fi transmisa si retinuta usor ca buna practica, dar mai ales pentru a oferi sentimentul de satisfactie in urma unui efort depus. In timp ce in unele situatii, de un efect mai mare sunt recunoasterile materiale, sunt cazuri in care aprecierea sincera poate cantari inzecit.

Reia testul la fiecare 4 luni, simbolic, timp de 1 an si analizeaza rezultatele. Numeroase exercitii de acest gen, aplicate in diferite echipe, au demonstrat o crestere a increderii in sine, generand in mod automat reducerea frustrarilor si a energiei negative dintr-o echipa.