Event Management: Tendinte 2017 – Universum

Social

Limbă:

Event Management: Tendinte 2017

30 ian 2017

[cml_media_alt id='7236']trenduri[/cml_media_alt]

de Alex Sica, Digital Marketing Specialist

Tehnologia se dezvolta intr-un ritm alert, iar asta nu mai e de mult timp un lucru care te surprinda. Cat despre tehnologiile folosite in evenimente, multitudinea de lucruri pe care le ai la dispozitie acum, cu siguranta nu le puteai face in urma cu 5 sau 10 ani. Adevarat, nu? Asa cum te-am obisnuit in 2015, dar si in 2016, ti-am pregatit o lista cu 7 trenduri de care să ții cont în organizarea evenimentelor tale de anul acesta.

1. Impartaseste experiente cu realitatea mixta

Cum ar fi sa faci un eveniment iar participantii sa nu fie neaparat prezenti in sala? Despre asta este vorba in realitatea mixta, unul dintre cele mai in vogue trenduri in industria evenimentelor. Cu ajutorul mixului dintre realitatea augumentata (AR) si realitatea virutuala (VR), oamenii pot interactiona cu diferite destinatii, chiar daca acestia nu se afla fizic acolo. In timp ce prin AR sunt introduse elemente tridimensionale in timp real peste imagini din mediul inconjurator, VR-ul iti transpune cu totul participantii intr-o experiență vizuală a unei realități obișnuite.

2. Surprinde imagini 4K cu drone

Nu este strain cuiva faptul ca dronele sunt obligatorii pentru evenimentele de scara larga. Sigur, ai observat ca video-urile post festivaluri sau evenimente sunt in speta filmate cu drona. Anul 2017 va fi anul live-stream-ului, de aceea dronele sunt alternativa la 4K a VR-ului. Iar ceea ce e si mai grozav e ca principale retele de sociale precum Facebook sau Instagram au posibilitatea de a distribui video live direct in newsfeed.

3. Creste engagementul prin intermediul inteligentei artificiale

In 2016 a crescut foarte mult utilizarea inteligentei artificiale (AI), fie ca vorbim de chat bots, asistentul vocal de la Apple, Siri sau cel de la Microsoft, Cortana. Afla ca si anul acesta, AI-ul este un trend. Ca organizator de evenimente vei avea posibilitatea de a folosi un asistent digital care sa ajute participantii cu informatii suplimentare in momentul inscrierii, cu detalii privind agenda evenimentului sau multe altele. Astfel, inteligenta artificiala te va ajuta sa muti focusul de la partea administrativa la construirea unei experiente valoroase pentru oamenii prezenti la evenimentul tau.

4. Livreaza o experienta captivanta

Din 2017 se pune accentul pe engagementul participantilor pentru ca nu mai este suficient ca evenimentul tau sa livreze o experienta universala. Pentru a putea mentine la cote ridicate interactiunea cu publicul este recomandat sa ai in vedere o gestionare atenta a nevoilor emotionale ale fiecarui participant in parte. Astfel, inteligenta emotionala va juca un rol cheie, iar din postura de organizator e necesar sa gandesti strategii de engagement personalizate pentru participantii evenimentului tau.

5. Show-ul e de acum si la public

“In ceea ce priveste evenimentele corporate vom vedea o schimbare in formatul conferintelor care va permite o mai mare participare in livrarea de continut. Asta inseamna ca participantii vor putea contribui mai mult inaintea si in timpul evenimentului” spune James Morgan, fondator la Event Tech Lab. Asta inseamna ca procesul de livrare al informatiilor se va desfasura in dublu sens, participantii si speakerii putand invata unii de la ceilalti.

6. Locatiile devin mai putin… tipice

Salile clasice de conferinte sau alte evenimente corporate vor fi mai goale in 2017. Asta pentru ca anul acesta se poarta utilizarea spatiilor neconventionale. Fie ca vorbim de studiouri pentru repetitii, cafenele, baruri sau mansarde, orice loc care iese din tipare e mai bun decat o locatie obisnuita.

7. Analizeaza informatii in timp real

Am vorbit despre trenduri care impacteaza participantii, insa 2017 arata la fel de bine si pentru organizatori. Un avantaj al utilizarii tehnologiei in industria evenimentelor este ca aceasta te poate ajuta sa iei decizii mai usor. Cum e asta posibil?  In primul rand, va deveni mai simplu sa colectezi un numar foarte mare de informatii despre participantii evenimentului tau, iar in al doilea rand va fi mult mai usor sa le interpretezi ca sa descoperi insight-uri valoroase despre audienta ta.

Te simti mai inspirat pentru evenimentele tale din 2017?

Primeste doza lunara de inspiratie cu idei de evenimente creative abonandu-te la newsletter sau scrie-ne pentru organizarea unui eveniment la adresa contact@universum.ro.

 

Am invatat de la: