Cum sa iti Alegi un MC Bun – Universum

Social

Limbă:

Cum sa iti Alegi un MC Bun

25 sep 2016

[cml_media_alt id='7014']cum iti alegi un mc bun[/cml_media_alt]

Reusita unui eveniment sta intr-un mix extraordinar de oameni si efortul depus de o intreaga echipa. In prima parte a mix-ului, si anume oameni, intra si MC-ul. In functie de tematica, este cel care transforma o matrita intr-un eveniment pentru oameni si…surpriza, prezentatorul este primul care ramane in mintea participantilor. De aici si presiunea pe care acesta o poarta pe umeri, dar si presiunea ta, in calitate de organizator, in a alege un MC.

Asadar, cum faci ca cel pe care il alegi sa fie unul potrivit?

Participa la evenimente similare.

Conecteaza-te cu ce intampla in cadrul evenimentelor de pe piata si urmareste cum se pozitioneaza speakerii in functie de feedbackul participantilor. Creeaza dupa fiecare eveniment o lista scurta de vorbitori care au tinut cel mai mult timp audienta aproape, care au simtul umorului si care au reusit sa transmita esenta intalnirii. De asemenea, vezi daca acestia s-ar potrivi cu conceptul evenimentului tau, iar apoi porneste contractare lor. Ideal ar fi sa incepi o conversatie chiar in cadrul evenimentului, in timpul pauzelor de networking, dar daca nu te ajuta cadrul, o contractare imediat dupa, facand referire la participarea ta, poate face minuni.

Cere recomandari.

Nu e de mirare ca in ziua de astazi, o recomandare valoreaza mai mult decat materialele promotionale. Oamenii se bazeaza din ce in ce mai mult pe experientele traite de alti oameni, asadar intreaba alti organizatori de evenimente cu ce oameni au mai lucrat, in plus poti primi si bune practici.

Arunca o privire in interiorul companiei.

Daca evenimentul este unul intern, de lansare de produs sau serviciu sau unul ce sarbatoreste o reusita, o idee buna poate fi sa te orientezi catre cineva din cadrul companiei, cineva cu abilitati ridicate de a vorbi în public, o persoana populara si placuta.

Inainte de eveniment…

Indiferent pe cine alegi sa gazduiasca evenimentul, pregatirea acestuia inainte de desfasurare, e absolut necesara. Pentru ce acesta sa aiba o prestatie de exceptie, dar si sa creeze cadrul pe care ti-l doresti, asigura-i informatiile de care are nevoie, cum ar fi:

  • Conceptul
  • Scopul
  • Istoria (daca este cazul)
  • Detalii despre alti vorbitori invitat
  • Date demografice despre participant
  • Modul in care se va face follow-up
  • Ce urmeaza dupa eveniment

Daca nu esti convins de pregatirea unuia dintre vorbitorii la care te-ai gandit sau vine dintr-o recomandare si nu ai avut ocazia sa participi la unul dintre evenimentele lui, cere inregistrari. Majoritatea dintre ei, colecteaza inregistrari de la evenimentele pe care le gazduiesc, tocmai in ideea de a avea material de prezentare;
Evita sa trimiti mai multe invitatii in acelasi timp. Intr-un proiect de acest fel, timpul este pretios, insa nu alege sa faci economie exact in punctul cel mai sensibil. Intr-un caz destul de posibil poti primi mai multe confirmari, plasandu-te intr-o situatie delicata de a retrage invitatia, lucru total lipsit profesionalism, iar in loc sa legi conexiuni, iti inchizi singur usi;
Incearca sa aloci o suma potrivita acestui aspect. E normal ca o gazda cu renume ceara mai mult, daca aceasta iti poate contura evenimentul, atunci lucreaza la buget cat sa acoperi aceasta nevoie importanta;
Cere o confirmare in scris si revino cu remindere pentru a evita orice situatie in care acesta sa uite, daca nu si-a notat.

Asadar, contribuie serios la succesul evenimentului tau, asa ca fa echipa cu acesta, aloca timpul si energia necesara, astfel vei avea parte de un eveniment de nota 10.