Cum crestem relevanta conferintelor pentru companie? – Universum

Social

Limbă:

Cum crestem relevanta conferintelor pentru companie?

15 Mar 2016

[cml_media_alt id='6358']Cum creștem relevanța conferințelor pentru companie[/cml_media_alt]

de Victor Georgescu, M.I.C.E. Division Manager

Impactul unei conferințe, fie ea de prezentare a rezultatelor sau de planificare, este direct proporțional cu înțelegerea subiectelor de către participanți. Mai mult, atingerea obiectivelor propuse depinde de măsura în care participanții își asumă și pot transmite mai departe, în companie, informațiile primite în cadrul evenimentului. Pentru acest motiv, nivelul de implicare al participanților este, de multe ori, vital pentru propagarea informațiilor către nivelele de implementare ale firmei.

Așa cum v-am arătat și la începutul anului, este din ce în ce mai importantă transformarea evenimentelor în experiențe cât mai atrăgătoare și relevante pentru oamenii din sală. De asemenea, este foarte importantă conexiunea dintre contextul construit pentru livrarea conferinței și conținutul acesteia. Câteva dintre metodele noastre preferate de transformare a conferințelor uni-direcționale (în care participanții nu fac decât să stea într-un scaun și să asculte) în conferințe moderne și eficiente, sunt:

  • Ruperea monotoniei discursurilor cu activități energizante și adaptate la contextul conferinței. Aceste activități nu au ca efect doar relaxarea participanților (pentru o mai bună concentrare ulterioară), ci și livrarea unor obiective de învățare legate de tematica principală a evenimentului, într-un mod inedit.
  • Sincronizarea decorului cu obiectivele conferinței. De exemplu, dacă obiectivele sunt unele ambițioase, de creștere, iar participanții trebuie motivați pentru a fi mai ambițioși, atunci organizarea unei conferințe grandioase, cu un decor spectaculos, cu meniuri și cazare de cinci stele ajută foarte mult la vizualizarea succesului de către participanți.
  • Provocarea participanților de a-și asuma un rol activ în desfășurarea agendei. De exemplu, odată anunțat programul conferinței, participanții sunt anunțați că parcurgerea întregii agende depinde de numărul de interacțiuni dintre aceștia și vorbitori. Cu cât mai multe interacțiuni relevante, cu atât mai multe „puncte” acumulate de întreg grupul. Condiționați atingerea ultimelor puncte din program de numărul total de puncte strânse până în acel moment și construiți o pârghie foarte eficientă pentru antrenarea participanților în discuții.

Importanța „ruperii” monotoniei conferințelor crește exponențial pe măsură ce evenimentele companiei voastre devin o realitate din ce în ce mai comună. Pentru a menține interesul treaz este nevoie de ceva nou, ceva ce poate crește impactul întregului eveniment: implicarea participanților în adevărate conferințe-experiență.