de Camelia Tiu
Procesul de recrutare al candidatilor entry level poate fi unul dintre cele mai sofisticate activitati ale departamentului de resurse umane. Pornind de la construirea programului de internship in concordanta cu valorile companiei, dar si intr-un mod aparte cat sa fie usor de diferentiat, continuand cu campania de promovare si finalizand cu investitiile financiare, acesta implica o serie de eforturi din partea unei armate de oameni. Asadar, cum te asiguri ca aceste eforturi sunt incununate cu maximumul de rezultate pentru compania ta?
Odata depasit procesul de recrutare si selectie, multi recrutori omit sa acorde atentie tinerilor si in timpul dezvoltarii programului de internship, lucru care se soldeaza deloc favorabil niciuneia dintre parti.
Iata ce poti face in schimb, pentru ca ei sa devina ambasadori indiferent daca continua sau nu cu un job in cadrul companiei, iar internshipul pe care l-ai oferit sa fie unul cu adevarat valoros.
#1. Conecteaza-i cu mediul extern oferindu-le un solid proces de invatare. Atat timp cat pozitia este de entry level e normal ca ei sa nu detina foarte multe cunostinte tehnice, de aceea datoria ta de angajator este sa ii tii la curent cu oportunitatile de invatare de pe piata. Regulat se organizeaza evenimente si sesiuni de pregatire in diferite domenii, de ce sa nu le acorzi sansa si lor de a participa, nu numai specialistilor companiei? Mai mult decat atat, participand, acestia se pot transforma in buni ambasadori entuziasmati in spatiul de networking, crescand vizibilitatea businessului.
#2. Conecteaza-i cu mediul intern oferindu-le un solid proces de invatare. De multe ori cunostintele tehnice pot fi greu de implementat atunci cand nu exista si cele soft, dar mai ales atunci cand integrarea in echipa intarzie sa apara. Deoarece perioada majoritatii programelor de internship este scurta, nu poti astepta mult ca acest aspect sa se intample. O idee la indemana este sa dezvolti cadre in care ei sa aiba ocazia de a dobandi abilitati practice si de a se conecta cu echipa, precum sunt activitatile de training si cele de team building.
#3 Asigura-le sprijin pe intreaga durata a programului. Alocarea unui mentor nu mai reprezinta un punct extraordinar, ci unul absolut obligatoriu. Dincolo de analiza performantei, oferirea de feedback constant, un intern are nevoie si de prezentarea de oportunitati de cariera sau de ajutor atunci cand lucrurile nu ii sunt pe inteles.
#4. Work hard, play harder! Daca entuziasmul lor de a face lucrurile sa se intample este un motiv pentru care i-ai selectat, cum ar fi ca acesta sa fie si rasplatit, dar si molipsitor? Sansele ca ei sa nu fie incantati de organizarea unei petreceri sunt aproape de 0, drept urmare, un lucru care poate fi apreciat este si organizarea acestora, mai ales daca sunt special pentru ei, de exemplu Welcome Party, Interns Party. Imaginatia nu are limite nici in acest sector.
#5. Keep in touch. In situatia in care la finalizarea programului, nu exista oferte de angajare, lucru deloc recomandat, atunci asigura o buna comunicare cu acestia. Daca totul a fost lucrat ca la carte, acestia pot deveni angajatii ideali, avand deja idee despre cultura organizationala.
Poate fi greu sa masori succesul unui program de internship pe termen scurt, insa daca participantii acestuia vor recunoaste aceasta experienta ca fiind valoroasa, vor deveni ambasadori nu numai profilului de angajator, ci si al celui de business. Cam cat efort ar reduce acest lucru intr-o piata in care candidatii de elita sunt vanati de atat de multi angajatori?