In ultimii ani, se vorbeste constant despre cum valorile, misiunea si cultura companiei pot fi integrate in companie. Dar ce sunt valorile companiei si de ce sunt atat de importante?
Valorile companiei vin in suportul viziunii, contureaza cultura si reflecta ceea ce detine compania. Acestea sunt baza identitatii companiei – principiile, crezurile si filozofia valorilor. Exista multe companii care au ca si focus doar competentele tehnice uitand de competentele care umanizeaza brandul. Un set de valori puternice aduce companiei atat avantaje interne cat si externe companiei, precum:
- Imbunatateste procesele – in momentul in care exista momente in care trebuie luata o decizie se poate face prin filtrul valorilor companiei;
- Imbunatateste relatia companie-client – valorile core ale companiei pot aduce imbunatatiri in relatia ta cu clientii, ei afland informatii simple si clare despre companie. Acest lucru poate deveni un avantaj competitiv.
- Imbunateste instrumentele de recrutare – avand un set de valori ale companiei, procesul de recrutare devine mai simplu, job seekerii isi vor face temele in ceea ce priveste identitatea companiei tale inainte sa aplice pentru un job; de asemenea, pentru recruiteri, valorile companiei sunt primordiale pentru crearea profilului candidatului.
Mai jos este o lista de 10 valori de baza comune ale companiilor din diverse industrii:
- Responsabilitate
- Echilibru
- Angajament
- Sustenabilitate
- Diversitate
- Emancipare
- Inovatie
- Integritate
- Owenership
- Siguranta
Chris Moody, autorul articolului “Startup Culture: Values vs. Vibe”, subliniaza diferenta dintre valori si vibe. Partea emotionala a companiei reprezinta vibe-ul (atmosfera), fiind corelata cu reactia companiei la mediul extern. Exemplul pe care il da acestea este “Work hard. Play hard”, acesta afirmatie reprezentand un vibe.
_______
Daca doresti crearea unor programe personalizate pentru colegii tai, echipa UNIVERSUM vine in ajutorul tau cu peste 100 de idei!